Jedná se o cílení reklamy na úzkou skupinu trhu. V poslední době se jedná o velmi účinou součást marketingu. Služby každé firmy jsou natolik specifické, internetová inzerce, reklama, média a služby jiných zdrojů jsou natolik drahé, že je zapotřebí reklamu cílit věcně a přesně, abychom tak ponížili výdaje.

Všeobecně tak platí pravidlo:

Čím více se zúží okruh cílové skupiny na základě kritérií, tím je vyšší šance na úspěšné oslovení konkrétní skupiny s nižšími náklady.

Příklad:

V tomto druhu reklamy se například společnost zabývající výrobou piva zaměří na hokejové fanoušky, nastaví tak společný zájem, příběh, nadchne skupinu (Kdo neskáče není Čech) a vše podtrhne reklamou, takže si vlastně hokejový fanoušek turnaj bez piva nedovede ani představit… Vypadá to lacině, ale Niche Marketing přináší opravdu ovoce.